logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۸
[ شناسه خبر : ۳۰۱۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
از حـذف استعـدادها تا بایکـوت اعتقـادها:

روایتی از اجرای گروه سرود "عاشقان ولایت زنجان" در مسابقه همآهنگ که با دید جناحی داوران از صعود به مرحله نهایی حذف شد

روایتی-از-اجرای-گروه-سرود-"عاشقان-ولایت-زنجان"-در-مسابقه-همآهنگ-که-با-دید-جناحی-داوران-از-صعود-به-مرحله-نهایی-حذف-شد-
با اینکه گروه سرود عاشقان ولایت زنجان توانست بین ۳۶ گروه انتخاب شده از سطح کشور وارد مرحله دوم مسابقه همآهنگ شود اما با دید جناحی داوران و به دور از هر گونه ارائه اشکالات فنی؛ از حضور این گروه سرود در مرحله نهایی ممانعت به عمل آمد.

به گزارش موج رسا; مسابقه تلوزیونی همآهنگ روایتی تازه از سرود و موسیقی است که با شناسایی استعداد‌های مختلف در شهر‌های مختلف استان‌های کشور گام در مسیر اجرا گذاشته است و توسط صدا و سیما در باز‌ه‌های مختلف روی آنتن شبکه افق و نسیم می‌رود.

در این بین گروهی از استعد‌ادهای موسیقی زنجان نیز توسط برنامه همآهنگ شناسایی شده و پا در این مسابقه می‌گذارد.

به طوری که در مرحله اول ۸۰۰ گروه از نقاط مختلف کشور برای شرکت در مسابقه شناسایی می‌شود و از این بین تنها ۳۶ گروه با طی روند گزینشی در اجرا برای ورود به مراحل بعدی مسابقه باقی می‌ماند که اتفاقا یکی از این گروه‌ها "گروه سرود عاشقان ولایت" از استان زنجان است. 

در این ارتباط خبرنگار موج‌رسا گفت‌وگویی با مربی "گروه سرود عاشقان ولایت" ترتیب داد که در ادامه می‌خوانید.

با دید جناحی داوران گروه سرود "عاشقان ولایت زنجان" از صعود به مرحله نهایی مسابقه جا ماند

حجت‌الاسلام محمد‌رضا بیات در گفت‌وگو با خبرنگار موج‌رسا اظهار داشت: گروه سرود عاشقان ولایت زنجان توسط صدا و سیمای تهران شناسایی شده بود که در تیرماه سال ۱۴۰۱ موفق به صعود به مرحله دوم مسابقه همآهنگ از بین ۸۰۰ شرکت کننده شد و همراه با ۳۶ گروه دیگر وارد مرحله دوم مسابقه شد.

وی افزود: ششم اردیبهشت ۱۴۰۲ مرحله دوم آغاز به ضبط شد. در این مرحله گروه سرود عاشقان ولایت با توجه به محتوایی که از طرف خود برنامه تحویل گرفته شده بود بر روی استیج رفت و حرکات نمایشی و اجرای سرود را برگزار کرد.

مربی گروه سرود"عاشقان ولایت زنجان" گفت: محتوای کار کاملا محتوای ارزشی و انقلابی بود و موضوع و محتوا از سمت برنامه در نظر گرفته شد. به طوری که متن: وارث نون حلال؛ فرامتن: نوجوان حسینی امروز؛ اثر مطلوب: تجدید بیعت با آرمان های انقلاب؛ پیام: نسل حسینی و انقلابی شاید تغییر پیدا کرده باشد اما آرمانش آرمان عاشورایی است، شامل موارد ذکر شده بود.

وی ادامه داد: بر اساس همین موضوع و محتوا، شعر فارسی سرود توسط شاعر خود برنامه نوشته شد و توسط کارشناسان برنامه تأیید شد و به پیشنهاد خود برنامه شعر ترکی توسط گروه به این شعر اضافه شد.

متن شعر

مربی گروه سرود عاشقان ولایت با بیان اینکه با این مقدمه به روایت اجرا نهایی در روز مسابقه می‌پردازم گفت: روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴٠۲ حوالی ساعت ۱۵ گروه جهت اجرای کار خود بر روی استیج حاضر شد با اجرای یک کار کاملا حرفه‌ای و طراحی شده، اعضای گروه با قدرت و انرژی تمام، کار خود را اجرا کردند پس از اتمام اجرا بنده به عنوان سرپرست و مربی گروه توسط مجری به استیج دعوت شدم و منتظر نظرات داوران ماندیم.

وی ادامه داد: مجری با طرح این سؤال، سخنان خود را آغاز کرد: حاج آقا شما کجا و کار سرود و موسیقی کجا؟ چه شد که کار سرود را آغاز کردید؟ بنده هم مثل همیشه در جواب این سؤال با کلام مقام معظم رهبری در مورد سرود پاسخ دادم: سرود مثل هوای تازه و بهاری است، در جان ها نفوذ می‌کند. بنده به دلیل تأکیدات مقام معظم رهبری وارد این عرصه شدم. 

حجت‌الاسلام بیات با بیان اینکه نوبت به نظرات داورها رسید خاطر‌نشان کرد: داور اول علی رغم تأیید اجرای گروه به شعر گروه پرداخت و گفت: باید شعرتان نرم‌تر بود و اشاره غیر مستقیم به مسائل داشت! 

وی ادامه داد: داور دوم علاوه بر اینکه کار را تأیید کرد به عنوان داور آهنگساز، تکخوان گروه را به عنوان اولین عضو تیم ملی گروه سرود کشور نیز انتخاب نمود.

مربی گروه سرود عاشقان ولایت زنجان گفت: داور سوم نیز به همین صورت یکی دیگر از اعضای گروه را به عنوان عضو تیم ملی گروه سرود کشور انتخاب کرد و اجرا و حرکات نمایشی روی صحنه دوستان را تأیید کرد. 

وی ادامه داد: همین‌طور داور چهارم که از افراد مطرح تئاتر و سینما بود اجرای نمایش گروه را بسیار مورد تحسین قرار داد و تأیید کرد. داور پنجم نیز نکات داورهای قبلی را گفت و و نکته خاصی اشاره نکرد.

حجت‌الاسلام بیات با بیان اینکه بنابراین نتیجه صحبت‌های پنج داور این شد که، اجرا و حرکات گروه عالی بود ولی محتوا و شعر مورد تأیید نبود! افزود: نوبت به رأی تماشاگران رسید اما تماشاگران چه کسانی بودند؟ ۴٠ الی ۵٠ نفر از دانش آموزان دختر از یکی از مدارس بالا شهر تهران در برنامه به عنوان تماشاگر حاضر شده بودند، دخترانی که قبل از اجرا در محوطه برنامه کاملا راحت و آزادانه کشف حجاب کرده بودند و رفتار هنجار شکنانه‌ای داشتند و در رأی دهی به گروه نیز بدون در نظر گرفتن اجرای حرفه‌ای و بی‌نقص گروه همگی رأی قرمز دادند و حتی با تأکیدات مکرر مجری حاضر به تشویق گروه هم نشدند! داوران نیز با دو چراغ سبز و سه چراغ قرمز رأی خود را نهایی کردند.

مربی گروه سرود عاشقان ولایت زنجان گفت: سؤال اینجاست که آقایان عوامل برنامه و سردمداران مجموعه مأوا چرا باید این تناقضات وحشتناک در برنامه را داشته باشند؟ اگر انتخاب موضوع و محتوا و شعر به دست خودتان و با تأیید کارشناسان خودتان بوده است چرا باید یک گروه حرفه‌ای به این دلیل از مسابقه حذف شود؟ اگر نظرات داوران جناحی نبوده است چرا باید علی‌رغم تعریف‌ها و تمجیدها از خوانش و اجرای نمایش گروه و انتخاب دو عضو تیم ملی گروه سرود کشور از این گروه، بخاطر شعر و محتوا به گروه رأی قرمز بدهند؟ چه لزومی داشت که یک خانم با سابقه بد در ایام اغتشاشات اخیر و به عنوان حامی اغتشاشات داور یک مسابقه و برنامه انقلابی شود؟

وی ادامه داد: چرا برای انتخاب صحیح تماشاگر برنامه‌ریزی دقیق نداشته‌اید؟ چرا اجازه دادید با اجرای مقدس این گروه که حول محور پرچم مقدس امام حسین علیه السلام و پرچم جمهوری اسلامی ایران بود اینگونه برخورد شود؟ در پخش این اجرا چگونه عمل خواهید کرد؟ برش و سانسور یا شجاعت و جرات؟ و چندین و چند سوال دیگر.

وی در پایان اذعان کرد: افتخارمان این است که از یک شهر امام حسینی با نهایت سعی و تلاش و با نهایت شجاعت و جرئت برای ارزشهایمان خواندیم و با تک تک چراغ‌های قرمز تماشاگران و داوران مدال افتخار گرفتیم و بر اعتقادات و باورهای خودمان راسخ تر شدیم. چراکه حسینی‌بودن، افتخار دنیا و آخرت‌ ماست.

 

 

انتهای خبر/

نظرات
[ نام : زهرت ] [ ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰ ]
سلام آدرس گروه سرود عاشقان ولایت رو میخواستم
[ نام : مریم نوشین خو ] [ ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰ ]
سرودی بسیار زیبا و عالی بود متاسفم برای انتخاب بعضی داورها که هنوز نمی‌فهمند درچه دنیایی زندگی میکنند در دنیایی که دشمن علنا همه مقدساتمون رو هدف گرفته واز توهین و ناسزا هم دریغ نمیکنه میگه ما باید غیر مستقیم وبا کنایه و اشاره از مقدساتمون حرف بزنیم و دفاع کنیم!،چرا؟ اصلا معنی سرود رو ،اونجا که میگه «وقتی میفهمی که دیگه دیره»رو نفهمیدند کی میخوان بفهمند خدا میدونه
[ نام : ] [ ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶ ]
گروه سرود عاشقان ولایت برای چی به مرحله بعد صعود نکرد اصلا هیچ دلیل موجهی برای رد این سرود وجود نداشت مگر داوری سلیقه ای سه داور که به اسم داور عدالت رعایت نکردند متاسفم برای منش غیر حرفه این این داوران
فرم ارسال نظر